افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند، لذت بیشتری از زندگی می برند‎. افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند، لذت بیشتری از زندگی می برند. آنها از زندگی خود رضایت دارند و ناخودآگاه اطرافیان شان را هم تحت تاثیر قرار می دهند. اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، باید عاداتی به مجموعه رفتارهای خود اضافه کنید. پس باید برای افزایش اعتماد به نفس، عادت های جدید را در خود پرورش دهیم. یکی از این عادات تغییر در استفاده از زبان بدن است. با یوکن همراه باشید. برای افزایش اعتماد به نفس از زبان بدن ...

راهکارهای ساده برای افزایش اعتماد به نفس زنان



اعتماد به نفس در کودکان

افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند، لذت بیشتری از زندگی می برند‎

 

افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند، لذت بیشتری از زندگی می برند. آنها از زندگی خود رضایت دارند و ناخودآگاه اطرافیان شان را هم تحت تاثیر قرار می دهند. اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، باید عاداتی به مجموعه رفتارهای خود اضافه کنید. پس باید برای افزایش اعتماد به نفس، عادت های جدید را در خود پرورش دهیم. یکی از این عادات تغییر در استفاده از زبان بدن است. با یوکن همراه باشید.

 

برای افزایش اعتماد به نفس از زبان بدن خود استفاده کنید. سعی کنید در هر شرایطی راحت باشید. همیشه بایستید و با اطرافیان تماس چشمی برقرار کنید. اگر فکر می کنید در رفتارها یا تصمیم گیری های خود اعتماد به نفس کافی ندارید، در تغییر سبک زندگی تان بکوشید. باید از همین حالا شروع به تغییر در سبک زندگی تان کنید. شما می توانید با افزایش قدرت ریسک پذیری، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

  

زبان بدن را بشناسید

 

صاف بایستید 

اگر می خواهید فردی با اعتماد به نفس به نظر برسید، همیشه صاف و محکم بایستید و شانه هایتان را به حالت افتاده نگیرید. هیچ وقت خمیده و بی انرژی راه نروید. سرتان را بالا بگیرید. در هنگام راه رفتن، پاهایتان را به هم نزدیک کنید و گام های محکم و منظم بردارید.

 

ارتباط چشمی برقرار کنید 

افراد با اعتماد به نفس، در هنگام صحبت با دیگران شور و هیجان بیشتری از خود نشان می دهند. اگر می خواهید فردی با اعتماد به نفس به نظر برسید، در هنگام صحبت با اط��افیان ارتباط چشمی خود را با آنها حفظ کنید. وقتی با کسی حرف می زنید، در چشم های او نگاه کنید. افراد دارای اعتماد به نفس، وقتی با دیگران حرف می زنند یا زمانی که خودشان گوینده هستند، ارتباط چشمی شان را حفظ می کنند. در هنگام مکالمه با دیگران، با گوشی موبایل خود بازی نکنید. تمام حواستان را جمع طرف مقابل کنید.

 

از دستان تان کمک بگیرید 

وقتی در هنگام صحبت کردن از دستان خود استفاده می کنید، احساس شور و هیجان بیشتری به طور ناخودآگاه به طرف مقابل منتقل می شود. البته در انجام این کار افراط نکنید، زیرا زیاده روی در استفاده از حرکات بدن مانند دستها می تواند روی اعصاب دیگران باشد. روانشناسان می گویند وقتی با کسی حرف می زنید، حرکات دست ها به گونه ای که کف دست قابل رویت باشد، اعتماد آنها را بیشتر جلب می کند. پس دستان خود را در هنگام صحبت کردن پنهان نکنید. البته دست به سینه ایستادن هم در هنگام مکالمات چندان جالب نیست.

  

نگرش خود را تغییر دهید

 

عیوب و نواقص خود را بپذیرید 

شاید کمی عجیب باشد، اما کسانی که بهتر از دیگران عیوب و نقایص خود را می پذیرند، با اعتماد به نفس بیشتری به نظر می رسند. هر کسی عیوبی دارد، پس چرا می خواهیم مشکلات و نواقص خود را پنهان کنیم؟ باید سعی کنیم آنها را بپذیریم و به دنبال رفع شان باشیم. اگر خود را همان طور که هستیم، بپذیریم نیاز به پنهان کاری کمتر خواهد شد.

 

مسئولیت کارهایتان را به عهده بگیرید 

افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند، برای اشتباهات خود بهانه تراشی می کنند و در تلاش اند روی آنها سرپوش بگذارند. باید قبول کنید همه مرتکب اشتباه می شوند. مساله این است مسئولیت کارهایی که انجام داده ایم را قبول کنیم، چه کارهای درست و چه اشتباه؛ با این رفتار برای دیگران فردی با اعتماد به نفس بیشتر جلوه خواهید کرد. یادتان باشد شما کسی هستید که می توانید اتفاقات زندگی تان را بسازید. می توانید از این قدرت برای پیشبرد زندگی خود به سمت بهتر یا بدتر شدن استفاده کنید. وقتی اشتباه خود را بپذیرید، دیگر آن را تکرار نخواهید کرد. همین مساله ساده سبب موفقیت و کامیابی در زندگی تان می شود.

 

تشویش و نگرانی را برای خود تعریف کنید 

در بیشتر مواقع اضطراب و نگرانی ما به این دلیل است که افق روشنی از آنچه اتفاق خواهد افتاد، نداریم؛ مثلا ممکن است از سخنرانی کردن بترسیم و با افکار مضطرب و پریشان، ترس خود را از این کار بیشتر کنیم. در این شرایط باید از خود بپرسید "چرا نگران هستم؟" یا "نگرانی من به چه دلیل است؟". با اطلاع از نگرانی خود و تعریف کردن دلایل اصلی، متوجه می شوید در نهایت چه اتفاقی می افتد؟ شاید به این نتیجه برسید که در بیشتر مواقع هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد؛ مثلا به خود بگویید اگر به مهمانی بروم و هیچ کس را نشناسم چه اتفاقی می افتد؟ باید برای نگرانی خود، دلیل منطقی بیاورید. برای پاسخ به نگرانی خود بپرسید: "در این شرایط چه اتفاقی می افتد؟". با این کار به بالا رفتن اعتماد به نفس خود کمک خواهید کرد.

 

در هنگام صحبت کردن از برخی کلمات اجتناب کنید 

طرز حرف زدن تاثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس شما دارد. معمولا افراد خجالتی، کم رو و کسانی که اعتماد به نفس پایین دارند، در هنگام صحبت کردن شک و تردید به خود راه می دهند و از کلماتی استفاده می کنند که عدم اطمینان و قطعیت آنها را نشان می دهد؛ مثلا ممکن است درباره یک موضوع اطلاعات کامل داشته باشند، اما می گویند "نمی دانم"، "شاید"، "شک دارم" و ... . نباید در هنگام صحبت کردن از برخی کلمات مانند "فقط" استفاده کنید؛ زیرا این کلمه شما را فردی عصبی نشان می دهد. همچنین صحبت تان را با سوال به اتمام نرسانید. با این کار در نظر دیگران فردی عصبی و با اعتماد به نفس پایین جلوه می کنید.

 

افزایش اعتماد به نفس

برای افزایش اعتماد به نفس از زبان بدن خود استفاده کنید‎

 

سبک زندگی تان را تغییر دهید

 

برنامه ریزی کنید 

برای بالا بردن اعتماد به نفس خود دقیقا بدانید چه کاری باید انجام شود و به کجا برسید. نقاط قوت و ضعف خود را در نظر بگیرید و سعی کنید تمام مواردی که نیاز به بهبود دارند را تغییر دهید. برای خود بازه ی زمانی تعیین کنید، مثلا من باید تا پایان تابستان رانندگی یاد بگیرم و برای رسیدن به اهداف تان تمام تلاش خود را به کار ببندید. نیاز نیست کار بزرگی انجام دهید، حتی گام های کوچک هم مفید خواهد بود. دست یابی به موفقیت در هر قدم سبب بالا رفتن اعتماد به نفس تان می شود.

 

از دیگران الگو بگیرید 

افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند، الگوی خوبی برای تغییر هستند. باید رفتارهای آنها را شناسایی کنید و الگو بگیرید. سعی کنید عادات مثبت آنها را بشناسید. خودتان را به این افراد نزدیک کرده و با آنها مشورت کنید. ارتباط با افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند تاثیر مثبتی در جهت افزایش اعتماد به نفس شما نیز خواهد داشت.

 

به دنبال لذت ها باشید 

آرامش و سلامتی در زندگی تان از هر چیزی مهم تر است. شاید برخی افراد اهمیت دادن به خود را خودخواهی بدانند؛ اما این طرز فکر اشتباه است، زیرا برای کمک به دیگران، باید قبل از هر چیزی خود را سلامت و آرام کنید. برای خودتان ارزش قائل شوید و ساعتی از روز را به ورزش اختصاص دهید. هیچ گاه خواب کافی، تغذیه ی سالم و تفریح را از یاد نبرید.

 

ورزش کنید 

ورزش روزانه و منظم، تاثیر فوق العاده ای روی کیفیت زندگی تان دارد. ورزش نه تنها باعث تناسب اندام می شود، بلکه انرژی و شادابی تان را مضاعف کرده و سبب می شود نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید. وقتی ورزش می کنید، علاوه بر بدنی سالم، روحیه ای شاد نیز خواهید داشت.

 

تجربیات تازه به دست آورید 

در زندگی از منطقه ی امن و راحت خود خارج شوید. اگر می خواهید تغییر کنید و به موفقیت بیشتری برسید، باید ریسک پذیر باشید. هر گامی که برای خارج شدن از منطقه ی امن تان انجام می دهید، اعتماد به نفس تان بیشتر می شود. بهتر است از کارهای ساده شروع کنید؛ مثلا خود را به یک رستوران دعوت کنید، تفریحات جدید داشته باشید و دوست جدیدی در باشگاه پیدا کنید. اولین قدم را بردارید و از هیچ چیزی نترسید. بیشتر کتاب بخوانید و اخبار را پیگیری کنید تا در جریان وضعیت جامعه قرار گیرید.

 

منبع: wikihow

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه